domingo, 26 de enero de 2014

"La Ventana del Tiempo", libro de artista







Libro de tapa dura, encolado con papel de embalar y cartulina. Ventana hecha con carton y papel de seda, para darle volumen. Realizado a base de collage y acrílico para ilustraciones.
Al abrir el libro, sus páginas se despliegan hasta formar una cruz, teniendo todas las imágenes una conexión.
El tema, un poco autobiográfico quizás, es el miedo al tiempo, una reflexión sobre el intento de encajar el proceso de la madurez, del tránsito, de lo imperecedero.
 Tras una ventana cerrada, existe un espacio interior cerrado, un secreto, algo desconocido y la curiosidad del voyeur. La acción de abrirla te implica, se abren posibilidades invitandote a curiosear.
He tratado de sintetizar sentimientos y emociones en un ejercicio de poesia visual, un ejemplo de ello es el bolsillo donde se encuentran las plumas y el reloj, el tiempo vuela. Los pies son el movimiento, el vehículo que se desliza sobre el tiempo.Los pies son mi propio viaje. Los ojos juegan un papel importante en esta obra ya que son el medio  tras el que todos estos sentimientos se expresan. Son la mirada interior, el ser que habito, siempre estan ahí. El simbolismo más evidente es el reloj como contador del tiempo, instrumento obvio para organizar segundos, minutos, horas...y una forma muy humana de querer controlar y atrapar el tiempo. El espejo nuestro reflejo, testigo mudo  de la transición. La desnudez,ya que ante el tiempo nadie puede esconderse. La muerte...
Y es que....Al final, todo es cuestión de tiempo.


LIFTS by Octavi Torné

A partir del concepte de Blackout imaginava el pitjor lloc possible on viure aquesta situació. Vaig trobar força ràpid que en un ascensor. Vaig imaginar diferents personatges i com reaccionarien en aquest escenari, indagant si canviarien el seu comportament civilitzat. Tot des d'un prisma d'humor àcid o negre...










LLIBRE-OBJECTE ÚNIC, REALITZAT TOTALMENT A MÀ. EXTERIORMENT SEMBLA UNA CAIXA ESVELTA I L'ÚNICA PISTA DE LA QUAL DEL SEU CONTINGUT INTERIOR ÉS EL TÍTOL LIFTS (ASCENSORS). EN OBRIR-SE EL LECTOR HA DE DESPLEGAR EL TOTAL CONTINGUT DE LES SEVES PÀGINES PER PODER LLEGIR LES BREUS HISTÒRIES. EL DESPLEGAT CONSTRUEIX UN ESPAI ARQUITECTÒNIC RELACIONAT AMB ELS ASCENSORS.




Sergi Peroy, llibre d'artista




Capseta amb una petita col·lecció de 7 postals religioses.
En aquestes postals hi trobarem  uns sants, que creients o no, la majoria de nosaltres tenim a casa
i ens ajuden a portar millor el dia a dia, això si, sempre que paguem la factura de la llum!

sábado, 25 de enero de 2014

La Por, Anna Trillas


És un llibre amb la tapa dura i negra feta amb paper d’embalar, retoladors acrílics, està inspirada en les lletres de la sèrie “American Horror Story” ja que buscava un aire terrorífic, també he fet una sanefa vermella inspirada en venes entrellaçades on pengen esquelets. Quan s’obre la tapa veiem una butxaca on hi ha dos personatges que pots agafar i guiar-los durant el llibre, també hi ha un petit text introductori. El llibre està format de 5 pagines dobles inspirades en un terror infantil on hi ha secrets amagats, o formes que pengen i amb les que es pot jugar. Finalment al acabar trobem una frase que ens porta a pensar en les nostres pròpies pors. La contraportada segueix amb la sanefa de la portada. 

A la portada hi ha escrit el títol “La Por” i el meu nom com a il·lustradora. El primer que podem llegir quan obrim el llibre son les instruccions que s’han de seguir amb els dos personatges que estan a la butxaca. A la pàgina del costat trobem una petita introducció per a que s’entengui el tema del llibre “ Qué passa quan apaguem la llum?
La imaginació ens porta als llocs més terrorífics del nostre subconscient, on habiten els mostres, els fantasmes, els esquelets,...” A l’última pàgina, just abans de veure la contraportada hi trobem la frase “I tú, A qué li tens por?...” aquesta frase et fa pensar en les teves pors i a reflexionar sobre el llibre.


jueves, 23 de enero de 2014

"La Pluja" Llibre d'artista i autoedició




Llibre d'artista d'autoedició en forma de plegat, està format per vuit plecs, tant el primer com l'últim van enganxats en un cartró forat per una cartolina, la de la portada és més clara i  una gota al mig per indicar-nos del que tractarà i finalment la contraportada en negre. Quan tanques el plegat hi ha una tira que l'envolta es situa al centre per tal que quedi ven tancat i no s'obri també fa la funció de decoració.

Una vegada obert el plegat com s'observa en la segona fotografia, es pot veure una noia mirant per una finestra a l'exterior la pluja que cau, te un posat pensatiu, melancòlic i el llop en contraposició produeix misteri i obscuritat. Quan el gires per la part del darrere hi han unes gotes a la part inferior que fan la funció de decoració.

El que he volgut transmetre són els pensaments constants dels humans que moltes vegades ens els guardem, les pors, les inquietuds els pensaments i el misteri del no saber que hi haurà en el més enllà.

"No m'obris" Autoedició


Descripción del libro:
Libro encuadernado de pequeño formato; cosido y encolado a mano. Con tapas duras de madera pintadas en negro y cierre con imanes. Tiene un pequeño texto inicial describiendo el contenido y está seguido por ilustraciones dibujadas y pintadas a mano.

Contenido del libro (con el texto -en idioma original- del libro):
“En aquest llibre trobaràs les pors, les obscuritats més profundes de la gent. Tot allò que es pensa i que mai es pronunciarà pel què diran o perquè fa por, es incorrecte, inmoral, il·legal. Brutícia, inmundícia, inseguretats, perversions i mentides, desordres mentals, dimonis i adiccions que cremen i obscuritats fredes com el gel. La intimitat de l’èsser humà portada al límit.”

Texto personal sobre el libro (de donde ha nacido la idea, por 
cuales sugestiones, inspiraciones, si se ha dedicado a alguien, 
como y por que trata del tema elegido…):
La idea surge de investigar la intimidad humana en su ámbito más oscuro. Miedos y paranoias del individuo. Cosas que sólo se pueden pensar y que no deben llegar más allá. Por ello, he decidido cuidar los detalles para dar un ambiente de silencio y oscuridad por fuera, enviando una falsa invitación al receptor para que no abra el libro. Ritmo y espontaneidad por dentro, haciendo que quien visualiza las imágenes esté deseando dejar de ver ésa imagen fatal y pasar a la siguiente página, sobretodo si se ha sentido identificado con alguna de las historias explicadas a través de las imágenes. Por el contrario, también cierta morbosidad de ver más.